الجمعة، 20 مايو 2016

طوق نجاه .....بقلم فتحي وجيه



.. طوق نجاه .....
نفسي اكتب عن الفرح .
لكن الحزن كاويني ..
او ارسم طريق الامل .
بس اليأس ماليني ..
كل يوم يابلد .
مافيه خبر يفرحني ..
كل اخبارنا هموم .
وحاجات كتير بتجرحني ..
مره طياره تقع .
والكل ياخد ناسه . 
مخطط علينا بيتعمل .
ولا نعرف مين اساسه ..
عايزنا نركع يابلد .
علشان نبوس الإيد ..
ودايماً نحتاج لهم .
ونعيش لهم عبيد ..

ومره نوي ومطر .
وشوارعنا تبقي بحور ..
وبيوت كتير تنهدم .
والموت كاس بيدور . 
قوليلي بقا يابلد .
انتي رايحه لفين ..
عايشين في هم ونكد .
والقلب بقا حزييييين..

نفسي امسك قلم .
واكتب عن الاحلام ..
اناجي مره قمر .
وافرح مع الايام ..
لكن الهموم يابلد .
علينا بزياااااده..
مش هنفرح يوم .
ولا الحزن صبح عاده ..
دا انا اللي عايش بيكي .
ولإجل يابلدي عيونك ..
ودايماً سارح فيكي .
وشايل كده همومك ..
نفسي اشوفك دايماً .
فوق الكل عاليه .
ماهو انتي كل همي .
ياحبيبتي انتي ياغاليه ..
نفسي في طوق نجاه .
من همي يحميني ..
وانسي الهم لحظه .
وللفرح يوديني ..
للفرح يوديني ..
فتحي وجيه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق