الخميس، 21 سبتمبر 2017

قصيدة/ المهم حبك عايش في قلبي...الشاعر/ جابر عبدالقادر...المحررة ياسمينةالكاشف /تحياتي.
«المهم حبك عايش في قلبي»(75)
                 «بقلم جابرعبدالقادر»
                    «غش الحبيب»
========================    
•مالك يا دنيا بيه تكوني معايه حلو وجميله واكون سعيد بيكي ومره تعذبيني تحيريني لي كده تقولي
لي مره الناس كويسين ومره تقولي لي الناس شياطين مش عارف اعمل ايه اتعامل مع الناس اكون بوجهين
لا اعرف علشان عندي قلب واحد لا يعرف في الدنيا
=======================      
غير الحب والحنانوالعطف رغم في ناس محتاجه مش
وجهين عاوزين مئه وجه بس انا عندي قلب وحبيبتي منهم بس انا لا اعرف اغش ورغم حبيبتي غشتني مره بس علمتها لا تغش بعد كدة علشان الناس كلهم عاوزين الصبر وتعليمهم عدم الغش في الدنيا علمت
==========================    
حبيبتي عدم الغش علشان مرة غيرت لون عيونها وانا لم اعرفها قالت لي لم تعرفني يا حبيبي انا عمرك حبيبتك قلت انتي انا لم اعرفك يا حبيبتي انتي كده عملتي غلط علشان تكوني بوجه غير وجهين وجهك الاول جميل يا حبيبتي انتي معلمه اجيال لا تعلمي
==========================    
الاجيال كده علشان اجيال طلعه انا كده عرفت بان الدنيا ليس جميله الكل يغش شويه الانثي تغير لون عيونهم و شويه تغير لون بشرتها وشويه تغير جسمها حبيبتي انا احببتك علشان جمالك واحساسك وايمانك ليس علشان تغيري لي لون عيونك علشان انا فيهم لو
========================      
غيرتيهم اكون ليس فيهم المهم ليس التغير ولكن التغير يكون في الداخل ليس الخارج علمي اجيالك التغير الجميل من داخل قلوبهم الجميله الحب الحنان العطف انا اقولك رغم انتي غيرتي اعرفك بس علشان اول مره لم احد يعلمك انا هنا حبيبك وابوكي ومعلمك =    ==========================
حبيبتي الحب ليس بتغير اشياء ولكن الحب يكون من القلب والاحساس علشان انتي حبيبتي حين الانثي تغير من جماله الذي خلقها الخالق انظري الي كل البنات وانظري الي كل الناس لا احد فيهم عنده امانه علشان اتعلمه الغش وهم صغار اقولك كده علشان
=======================      
قبل ان الدنيا تضحك عليه وعليكي وعلي كل الناس بحبك اوي اوي ولا تزعلي مني قولي لكل اجيالك بلاش غش كفايه غش في الكلام والجمال حبيبتي اكون معاكي دايما بس بلاش تغيري لون عيونك الجميله•
============================    
                    «جابرعبدالقادر»
==================================

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق