الأربعاء، 21 يونيو 2017

قصيدة/ صفحةاجتماعية دينية...الشاعر/ جابر عبدالقادر...المحررة ياسمينةالكاشف/ تحياتي.
صفحه اجتماعيه دينيه
..بقلم جابر عبد القادر.
بقالك كام سنه ولم تأتي لي بشره جميله
وكنت دايما أدعوك بصلاتي ليل ونهار
وانظر ليك دايما واقولك نفسي أزور بيتك
واستجابت لي ولكن مره في العمر لا تكفي
نفسي اكون عمري كله معاك والحمد لله
ولكن نفسي اكون بجوارك يا حبيبي يا رسول الله
في رمضان القادم علشان وحشني وكنت
دايما جنب منبرك وفي الروده الخضراء
وجنب بيتك وبيت سيدنا علي وفي مكان الصحابه ولكن مشتاق ليك وأدعو ك يارب طول عمري
علشان أكون بجوار حبيبك سيدنا وسيد البشر
وحبيب الرحمن (محمد صلي الله عليه وسلم )
يا خالق السموات والارض لو كانت نهايتي قريبا
والعمر لم يبقي غير دقائق أو ساعات أكون بجوار بيتك وبيت حبيبك رسول الله الحياه بغير رضاك
لا تكون حياه ونفسي ألقاك بنفس لا تعصاك
ولا تكون في شيئ من المعاصي ومحتاج رحمتك وعفوك ورضاك عليه ونحن في اجمل ليله ونحن وجميع المسلمين محتاجين عطفك ورحمتك و فيها ليله جميله هي ليله القدر يارب أدعوك وأنا مليان من المعاص ان اغفر لي ذنوبي وكل اهلي وكل أحباب رسول الله وكل من قال اشهد ا ان لا اله الا الله محمد رسول  الله)عبد ك جابر عبد القادر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق