الثلاثاء، 29 سبتمبر 2015

?امراه عربيه؟....بقلم ?جابرعبدالقادر؟....مجلة فيتارة القلم الذهبي

 ?المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟?امراه عربيه؟
?? من انت ترفع سلاحك في
وجهي لم تعرف بان دي ارضي
ودي شرفي ودي عرضي لم
تتعلم كيف تكون ليك دوله
وتحافظ عليها ولكن كيف
تعرف وانتم ليس ليكم وطن
ولا ارض في الدنيا لم تعرف
بانكم غرباء في الحياه لم احد
قال ليكم كده انتي حراميه
الدول العربيه انتم اسرائيل
وكل امريكي وكل ليس عندهم
ارض ولا عرضلكن انا اعلم اخواتي
و اعلم اولادي الحفاظ علي
عرضهم وارضهم ويكونو صدورهم
ضد اي عدوان ولو ماتو شهداء
يا عدو ارضي وبلدي وعربتي
لم تتعلم كيف تكون ضيف
خيف ولكن نحن يا اهل العروبه
السبب في بيع الوطن العربي
واليوم نشهد بان الارض العربيه
الكل ينهب فيها ليس ارضي
فقط بل ارض العرب من شمال
الي الجنوب واقول لكل ابن او اخ
او ام في بطنها جنين تعلمه كيف
يخاف علي عرضه وارضه انا اليوم
امام جبان ولكن لا يهمني منه
علشان لا اخاف غير من خلق
السماء وقال الشهداء في السماء
انا امراه ولكن امام اعدائي وطن
يحارب اعداء وطن فلسطين
يا ارض الانبياء يا ارض الابطال
يا ارض الاقصي والقدس ياارض الزيتون
انا ليس مثل ابنائك الذين باعوا
الارض علشان ليس عنهم عرض
والله هم اقل ان اقول لهم شيئ
اقول ليهم كلمه علشان لا اتعب
بيها لساني ولكن اليوم امام
العرب وكل العالم اقف امام
دوله التي لا تعرف ولا توافق
علي المحاكم الدوليه ولا تحترمها
المهم اقف واموت وانتم يا اهل العروبه
اصحو وبلاش نوم علشان الدور قادم
ليكم اقول لكم علشان الموت قريب
جدا لي وانا امراه ولكن اخاف علي
عروبتي وارضي انا اتعلمت كيف اقف
امام اعدائي من مدرسه الحريه
والكرامه والعزه والابطال جيش مصر
العظيم علموني كيف اقف وامسك
السلاح وكيف اكون سابت وانظر
الي اعدائي علشان يخافو من نظره
الابطال هم جيش مصر وانا جيت هنا
واقول لكل فلسطيني لا تخاف منهم
حافظو علي الاقصي والقدس و فلسطين
كله علشان العالم كله يقول فعلا في ارض
اسمها فلسطين ولو اعيش لا اسيبكم ابدا
وارفع رايه فلسطين واعلام العرب كلهم وازف
بيهم جميع العالم يا عرب افتكر بانك عربي
وافتكر بانك فلسطيني ؟
?جابرعبدالقادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق