الاثنين، 8 يناير 2018

قصيدة/ منك لله...بقلم...الشاعر القدير / جابر عبدالقادر...المحررةياسمينةالكاشف /تحياتي.

«عذاب الحب وتعب الحب»
                      «بقلم جابرعبدالقادر»
                           «منك لله»
==================================
انت ايه جابك هنا انا مش قلت ليك لا تاتي الي هنا
وقلت انتهي حبي و حبك الذي كان هم وتعب علشان
كنت كل شويه تقولي بحبك كرهت حبك شوف انا دلوقتي جميله ومن غير حبك الحب ياعني غباء يعني موت يعني فقر وانا لا احب اكون ذلك الفقر او التعب
==================================
انا اضحك والعب مع كل الشباب وفي اي مكان اروح في يجري عليه الشباب ويقولوا لي اجمل كلام عن الحب علشان كده اقولك كلام لله لا تحب ولا تكون
في يوم تحب انثي علشان الانثي لا تعرف الحب
==================================
الحقيقي المهم عندها معاك كام فهمت اتعلم بقي وابعد عني ومش عاوزه اشوفك تاني فهمت لو شوفتك ابلغ عنك واقولهم بانك عاوز تخطفني ابعد عني وسيبني اعيش كفايه فقر عشت في كتير اوي ودلوقتي عاوز أتنفس و اعيش أبعد عني•
==================================  انتي فعلا كنتي كل شيئ في روحي وحياتي في قلبي وعيوني ولكن دموعي ليس علي حبك ولا علي فراقك دموعي علي نفسي سهرت اليالي علي حبك
واليوم قلت لنفسي مالك تبكي علي ايه دي لا تساوي
==================================
دمعه تنزل علي خدودك ولا تساوي نظره من عيونك تحرق قلبه لا خلاص لا تساوي شيئ يا خساره علي الحب انا خايف لا احب تاني دي كرهتني في حاجه اسمها الحب ولكن كل البنات كده هل فعلا بعد السهر
==================================
والكلام والاحساس الذي كنت احس بي كان كدب يا خساره علي الحب انا بسبب الحب تعبت ومن اليوم ليس يكون في دموع علي حب انسانه او امراة الكل
عندي مثله لا ابكي و اشوف حالي وابعد عن الحب
==================================
بس كيف ابعد عنها وهو موجود في روحي وحياتي انا لا اعرف غير الحب علشان عندي هو حياتي يمكن اكون غلط مع انسانه لا تفهم معني الحب اعيش واموت علي الحب علشان الحياه من غير حب لا تساوي شيئ وأجمل ما فيها الحب علشان هو الحياه
==================================
                  «بقلم جابرعبدالقادر»
==================================

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق