الخميس، 7 أبريل 2016

** .. جمال المعنى .. ** // بقلم / ضياء_الادريسي // مجلة ~ فيتارة القلم الذهبي

جمال المعنى
معاني الحب ف عنيكي
برغم البعد _ _ عنوااني
فكان لازم
ومن تاااااني
ادور عن عنيكي هناك
وجوايا
يا لحن الحب انا تايه على ارضك
وبزرع ف الطريق وردك
وحاسس بيكي وف بردك
بكون جنبك
بغطيكي برمش العين
مكانك فين
أنا تايه مع الأحلام
يا أجمل قصه وحكايه
انا تايه
مابين الرمش والحاجب
ومش قادر
ومش حابب
أعيش بعدك ولو لحظة
بنام واصحى
على صوتك
على صورتك
على ريحتك
على غيرتك
على معنى الحنان جواك
انا بهواك
ولو حتى ح لف بلاد
عشان اللمس جمال شعرك
ومش خايف لا من عزال
ولا سحرك
دفعت بلهفتي مهرك
وانا بحلم
أشوف ف عنيكي
بين حضنك
جمال الشعر والمعنى
ف عينك جنة تجمعنا
وتحمينا
من الفرقه
من الحاقد
ومن حاسد
بيحسدنا
كتبنا الشعر
بدموعنا
عشان الحب دوبنا
ووصلنا
لحد العبل والعنتر
مابينا جبال لكن _ ح قدر
بفضل الله
أشوفك
ليا من تاني
معاني الحب ف عنيكي
برغم البعد _ _ عنواااني
انا عاشق
ويكفيكي _ بقولهالك
ولو طلبك
نجوم الليل _ أجيبهالك
ولو عمري
فداكي العمر يا سمره
وكل الدنيا
يا أجمل بنات الكون
عنيكي السود
بتندهلي
وانا ماشي على مهلي
بسيب الدنيا واجريلك
مكانك فين وانا اجيلك
انور شمع قناديلك
ح ناديلك
ولو كان الكلام ممنوع
حروف الشعر _ ح تجيلك
تبوس الحب ف جبينك
تآنس وحدتك _ ليلك

مراسيلك
بتوصلني _ وبقرأها
وبسمعها _ وبحفظها
وبعشقها
وبعشق كل ما فيكي
قطفت الورد بإديكي
وبهديكي
ورود الحب لعنيكي
{ قصيدة شعر } بالعامي
كاتبها _ بحبر وجداني
جمال المعنى ف حروفك
برغم البعد __ عنواااني

‫#‏ضياء_الادريسي‬

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق