الخميس، 17 مارس 2016

** .. تجرح قلبي وتقولي امشي .. ** // بقلم الشاعرة / زينب امين قنديل // مجلة ~ فيتارة القلم الذهبي

تجرح قلبي وتقولي امشي
لا مش همشي
تجرح رمشي وتقولي امشي
لا مش همشي دا انا
من غيرك ما بنامشي
ولو بعدت عنك الدنيا
تقوم ما تنامشي دبوبتني فيك
وطول اليوم افكر فيك
وادادي والاغي فيك واخرتها بتقولي
انا ما كنتش ليك خلاص
ما دام دا يرضيك انا هبعد
وانسي اليوم. اللي عرفتك فيه
وارجع تاني لمكاني وانت عارف
مكاني فين يانور العين
يااغلي انسان حبي ليك
كان مالي عليا كل ركن وكل مكان
بس وحيات قلبي وتعزيبه
بسبب انك كنت نصيبه
وعمري اللي ضاع وكنت
فاكره انك حبيبو
لابعد عنك واسيبك
ومسير الايام هي
اللي هتجيبك
وساعتها عمري ما هرجع
لتعذيبي من تاني واحاول
انسي الامي و احزاني
حتي لو رجعت ميت مرة تاني
هقولك ابعد يا اناني خلاص انساني
وسبني بقي ارجع لذكرياتي
الحلوة تاني
دا انت كنت مالي وجداني
بس انت مش هتصعب عليا تاني
حتي لو كنت بعشقكك
لا يمكن يوم تاني اصدقك
حتي جروحي هتتلم
ولو عاد بيا الزمان من تاني
انت الوحيد اللي همحيه
من حياتي لانك انت
الوحيد الليي جرح ذاتي
عشان من زمان كان لازم
انسي اهاتي ودلوقتي
هنسي اللي فات والذكريات
وافتكر بس الحاضر اللي
انا فيه مش معك
وابعد وانساك ولا عمري
من تاني افتكر رؤياك
بقلم الشاعرة زينب امين قنديل

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق