الأربعاء، 20 يناير 2016

** .. صبري طال .. ** // بقلم الشاعرة / اشجان احمد عبد الرحمن // مجلة ~ فيتارة القلم الذهبي

صبري طال
========
ياطول الصبر
علي صبري
وعلي قلبي
اللي ماتعلمش
يحس ولا اتاالمش
بكون مدبوح منك
وانا عاشق لانفاسك
استني جواب يصبرني
وحتي وصال يطمني
وانا السهران في حرمانك
ليلي نهار بشتقلك
واستني تقول ناسي
وانا الحيران علي بابك
اداري اللهفة والفرقة
واقول دلوقت يطمني
اتاري ولا علي بالك
وليل ونهار في اللهفة
صدقني انا ندمانة
وقلبي داب منك
وع الوعد ف يوم منك
اتاري الحب ندهلك
من طير ولااعرفشي
ياخوفي اموت ولا ارجعشي
وتبكي يوم علي حبي
حبيبي انا مابنمش
وسهران افتكر حبك
اقول خلاص مااساالش
قلبي يوجعني ويبوحلك
علي طول بتنساني
وانا دايما بلمح لك
ساعة وراة ساعة بستناك
ويوم والتاني تنساني
خلاص غيرت الدفة
علي مركب هنيالك
وافتكر ان بحبك
وشايفة كل احوالك
ارتاح ياحبيبي ولا تتقل
السهم جرح احبابك
وانساني ولاتساال
ومتظلمنيش من تاني
بعترف وبقولها
ليلي نهاري
بشتقلك وانا جنبك
ماقلبي حتة منك

كلماتي
اشجان احمد عبد الرحمن
12\1\2016

هناك تعليق واحد: