الجمعة، 15 يناير 2016

** .. احلي حياة .. ** // بقلم / اشجان احمد عبد الرحمن // مجلة ~ فيتارة القلم الذهبي

احلي حياة
--------------
انا مش ح ابعد من تاني
ومن غيرك اعيش وحداني
انا مش ح ابعد عشان قاسي

ولا حبي واحساسي

------
انا بعلنها وبقولها
فين الحب من غيرك
فكر تاني واعملها
انا قدرك ونصيبك

-----
كنت اتمني تسعدني
وتسقيني من حنانك
طيب واية يعني
بكرة يحلو زمانك

-----
خد مني نجماية
دا انت قمري وهنايا
في بستان المحبة
اسال حتي الصبايا

-------
الوان الطيف الوانك
يليق عليك احلاهم
و اللون الاصفر عنوانك
ياقمر منور وياهم

-----
قدمت السبت وصالحتك
وكتبت جواب ورميتة
وقلت فية بشتقلك
شفت الرد وكتبتة

------
قولي ح تمشي وتسيبني
ولا تقرب ياملاكي
اياك تبعد عني
ف بعادك يبقي هلاكي

---
هات ايدك يالا تعالي
ح تلاقي قلبيي سراب
منتظرة منك رنة
ياحبيبي ولا جواب

-----
خدها مني نصيحة
بلاش ياحبيبي عتاب
القلب اللي حبك
عمرة ماكان كداب

-----
حس الحب بقلبك ح تلاقي
احلي حياة
ف بعادك ولا قربك
دوبت الشوق بلقاة
يالا اسال قلبك
مكتوب لي اية وياة

كلماتي
اشجان احمد عبد الرحمن
14\1\2016

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق