الثلاثاء، 6 مارس 2018

ورجعت تاني أفكر / بقلم..الشاعرالقدير/ سميرمحمد...المحررةياسمينةالكاشف / تحياتي.
{{ ورجعت تانى أفكر فى المَنَىَ }}
:
:
ماهولازم أخرج من جوا نفسي
بعد ما أصبحت نصين
إبكى يا أنت عليّ واصرخ
إبكى وعلّى الصوت
خلّى الحزن المالى قلبك
يخرج ويعْلا لحد لفوق
إبكى ماهو لازم حد يسمعك
ليه كل ماتفرح وتكون سعيد
تلقى حاجه تيجى وتوجعك
حتى الحلم إتحرمت منه
وسهران طول الليل باكى وحزين
إوعى تقول هو ده نصيبك
لاحسن تلاقى فرحك مودعك
ماهو لازم تعلى صوتك وتحكي
 عن اللى جواك واللي بيوجعك
لازم تخرج من جوا  نفسك
لازم تلاقى حد يسمعك
أيوه إحكى قول مش لاقى نفسك
ولا حتي قلبك عاد نصين
كان نص سعيد متهنى
ونص شايل فيه أحزانى
دلوقتى فاض وامتلآ
بطلاسم ليس لها معانى
أيوه إحكى أنا جايلك
أيوه جايلك جاى اسمعك
أنا هحكيلك يا أنا
ماهو ماعدت أنا هو أنا
ولا قلبى عاد نصين
ورجعت من هناك لنفس المكان
اسأل هناك واسأل هنا
تاه منى العنوان اللى كان هنا
ورجعت من تانى
أفكر فى المَنَىَ
:
بقلم/سمير محمد
:
5 /من مارس / 2018
:
( المَنَى ) الموت

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق