الأحد، 23 أبريل 2017

** .عذاب الحب وتعب الحب ** // بقلم / جابرعبدالقادر. // مجلة ~ فيتارة القلم الذهبي

.عذاب الحب وتعب الحب..
جابرعبدالقادر.
..أتخنقت منك ياحبيبتي.
.حبيبي ممكن اقولك أبعد عني
علشان كرهتك معلش انا وقت
الحب أحب وحين نفسيتي تتعب
اكرهك وممكن شويه اقولك ارجعلي
اعمل ايه لم أعرف الحب الحقيقي
علشان كلكم يا شباب زي بعض لا تعرفوا
الحب وأنا لا اعترف بالحب علشان
مجرد كلام طول عمركم تفتكرو
الحب كلام علشان كده لا أحب
احد منكم ونفسي ابعدكم عن كل
البنات حبيبي انت تقول عليه مجنونه
نعم مجنونه علشان اجوزتك وعشت
معاك علي خداع الحب وأنا من جوه
قلبي أكرهك رغم قلت لي اجمل كلام
وعرفت معاك وعشت معاك أحلي
ايام حياتي اعزرني نفسيتي تعبانه
من الشباب ممكن تسيبني ولا اقتلك
علشان طول عمركم لا يهمكم غير نفسكم
يا سيدي ارجوك أبعد عني ابوس ايدك..
هو انتي بتكلمي بجد رغم حبي وعمري
كله معاكي قلبك لم يعترف بحبي حرام
عليكي انا شلت قلبي وأدخلت حبك
وروحك مكان قلبي ورغم كنتي لا أعرف
ليكي اهلي وقلت ليكي انا أهلك وحبك
وكله ده عايش معاكي والعمر ده كله
وفي قلبك غل وحقد وكل يوم اجيلك
واحملك علي رائسي واقولك يا ملكه الكون
اه ولكن بحبك علشان فعلا مليش
غير حبك وانتي تعرفي بأني عايش
علشان اسعدك واتحمل التعب والسهر
في الشغل علشان اجبلك اجمل شيئ
في الدنيا ليكي ولكن محتاج وقت
افوق من الصدمه علشان لم أصدق
كلامك هو انتي تعبانه من شيئ انتي
شربتي حاجه وعمل شيئ في عقلك
ممكن شويه ميه وبعد كده أكلم معاكي...
حبيبي مالك شكلك تعبان تعالي في حضني
انا مليش غيرك ادخل وارتاح باين عليك
التعب اجبلك دكتور حد كلمك في الشغل
انت سخن اوي حبيبي أنت عارف مليش
غيرك وأنت النسمه والهمسه والحياه الجميله
قلبي دايما ينادي عليك ويقولك وحشني
وانت بعيد عني بكون انسانه بلا روح
ولا احس بالحياه علشان معاك رمز الحياه قلبي أرتاح واعملك أحلي واطعم آكل ..
تعالي لا تعملي آكل ولا اي حاجه اقولك
حاجه انا منك اتخنقت منك رغم حبي ليكي
اليوم امزق جسمي واطلع منه حبك وروحك
وأرجع قلبي مكانه تاني انا ادخل الحجره
وأغلق علي نفسي وارمي المفتاح بعيد علشان
لا اشوفك ولا اشوف حد انا تعبت منك
ومن الحب لم أعرف با ان الحب رخيص
عندك وانتي لم تستاهلي لحظه من فكري
وحبي انا ابعدك عن الوجود واعيش لنفسي
من غير حب علشان عرفت لا احد من أي انثي تستاهل كلمه حب روحي وابعدي عني وأنا اريحك ادخلك مكان المفروض تكوني في من زمان هو مستشفي المجانين مع السلامه يا حبي الذي مات..جابرعبدالقادر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق