الخميس، 22 فبراير 2018

كنت فاكر/ بقلم..الشاعرالقدير/ سيدالجلواني...المحررةياسمينةالكاشف /تحياتي.
كنت فاكر إني سامحتك
 علشان بحبك  اكيد غلطان
انا سامحتك علشان كرهتك
 وكرهت حتى اجيب في سيرتك
 وكمان خساره فيك
 العتاب

اعاتبك ابقى شاريك  لكني بعدت عنك
كي ارضيك  كنت عايزني امسك فيك
وتقول للناس انا روحي فيك
والناس عارفه انك
 كداب

بعتني وعايزني اشتريك
وتقولي انا زي الفريك
 وانا قلبي كله ليك  طيب عيني في عينك  كده
طيب عندك دليل على كده
يمكن اكذب نفسي واصدقك  مع اني عارف
 انك كداب

عن دنيتي خليك بعيد
 وانا في بعدك اكون سعيد
 وكفايه اللي راح من عمري معاك
كان كله أسى ودموع وجراح
عاشرتني وعمرك ما فهمتني
ويوم ماشفتك كان على عيني
 ضباب

واللي منك ليا فيه  خليه معاك
 مش ح يمسح دمع عينك لما تبكي
ولا ح يواسيك لما تيجي يوم وتشكي
كان عقد بينا وانفرط
 وزي ما قطعني حيقطعك
علشان شجعته على الغلط
 وبكره يبيعك بالتراب
بكره يبيعك بالتراب

بقلمي /سيد الحلواني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق