الأربعاء، 20 ديسمبر 2017

قصيدة/ لو كان بودي...الشاعرالقدير/ محمد حسنين...المحررةياسمينةالكاشف/ تحياتي.
لوكان بودي<br>
اوشيء بيدي<br>
كنت البحور اعدي<br>
عشان اطمن عليكي<br>
اطير مااهدي<br>
لاجل اعدي<br>
وسط البحور سعادتي<br>
ان المس اديكي<br>
لو غرقت<br>
او ماوصلت<br>
دي نهايتي ووجبي<br>
اصلي ميت فيكي<br>
كدا كدا ميت فيكي<br>
عشانك قبلت التحدي<br>
لقيتك انتي بتعدي<br>
وبتاخدي بايدي<br>
ياللي بتحييني نظرة عنيكي<br>
البحر اللي بيني وبينك<br>
بحر الحنان<br>
نظرة عيني لعينك<br>
ملياه امان<br>
انا تايه فالعشق وحنانك<br>
مديلي مدي<br>
خديني في حضن حضنك<br>
اه قوي قوي ضمي<br>
هاتي العين فالعين<br>
وماسكة لادين<br>
وخلي خدك يلمس خدي<br>
وعبير انفاسنا<br>
المحبوسه بشفايفتا<br>
واكتر من كدا لوترضي<br>
رجلينا لفةعلي بعضيها<br>
وخلاص وقفت خطويها<br>
ودقات قلوبنا ايه معانيها<br>
             لا كلمه عندي<br>
لاكلمة عندي ولا عندك تقوليها<br>
مفيش غير صوت سوكاتنا<br>
يقول بكره حلوف حياتنا<br>
وانا وانتي نعدي <br>
كان بودي <br>
كان بودي<br>
24/11/2017<br>
الخميس <br>
بقلمي /<br>
محمد حسنين<br>
<br>
<br>

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق