الخميس، 16 نوفمبر 2017

** >> ملهوفة عليك عينيّ << ** // بقلم الشاعر / ياســــــر مرسي // مجلة ~ قــــــيثارة القلم الذهبي

شعـــــــرغنائي :~ 
    أغنيـــــــــــة ..: 
*** ....... ملهوفة عليك عينيّ .......***
.
أطوف بـــين الحسان .. ملهوفة عليك عينيّ

لا أنا لاقي ليك وجود .. ولا طبـيبب يداوينى



أنادى بعلو صوتي ,, والجرح جواي كاويني
يرجع لى صدىّ حاير .. لانى بوهـم أتارينى


ياما حاولت ألقاك ,, ي قلبي ومعــاك ألاقينى
أتاريك ي قلبي قاسِ .. بتحلالك دمـوع عينيّ


ياما أنا قلت . كفايةعذاب .ترجــع لي تبكينيّ
ويا ليالي الشوق .ترمينى. للهجـــر يواسينى


ليه تخونى فيه وأنا .. كنت ليك عمرِ وسنيني
طال الأسـىّ غاب الهنا .. قرب تعالى عزيني


دعيت مولاىّ الكريم .. عليك واللى يجافـينيّ
تعيشــو وجعي الأليم .. ومــن الضـنا يشفينى
...... بقلمــــــــــي .......
*** ياسـ مرسي ــر ***

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق