الجمعة، 13 نوفمبر 2015

...سايقة في دلالك ..... /// بقلم د/عمرعبدالجواد /// مجلة ~ فيتارة القلم الذهبي

...سايقة في دلالك ......
بتتمخطري في توبك.. و سايقة في دلالك .
ما تداري حبة طولك....دي العيون بصالك
وانا قلت اداري عليكي.. شغلتني نظرة عنيكي
لا قدرت إدارى و لا عرفت اخبي
لهفة قلبي وفرحته بيكي
و لو يرضيكي....ولا مخلوق يلمح خيالك
ضحكة عيونك ...سر جمالك
و خفتك و رقتك ...و سحر قوامك
و انا كل ما اشوف طلتك ...بنسي نفسي
ويكون في نفسي...أقف قبالك
من جرح رمشك.. لا أحب امشي
ولا انتي تمشي...و ما يهون عليا فراقك

اعمل ايه ؟...منا قلبي حبك
و ليل ونهار اتمني قربك
وبدل ما اصدك....و قعت في غرامك
ياريت يا روحي...تحسي بيا
ولا تأسي عليا.. ويطول غيابك
ويرق قلبك لنبض قلبي
وتداوي جروحي.... في يوم وصالك

ياتري يا غرامي..هتزود آلامي
وانا عشت قبلك... راضي بأيامي
وبعد ما اقابلك واقع ف حبك يكون جوابك
اسهر انا وقلبي ...واخد القمر صاحبي
وانا كل ذنبي... اني هويتك
ومن عيون حسادك رقيتك
ولما اشتاقلك ما لقيتك ويزيد عليا عذابك

انا ليا عشم فيكي .. عذابي عمره ما يرضيكي
عيوني بتنادي عليكي ..وتسرح ديما في اوصافك
تعالي يوم الاقيكي.....ما هو قلبي بين اديكي
بروحي وعمري افديكي ......وقلبي هو مرسالك

د/عمرعبدالجواد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق